تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1402 - 17:53
102 بازدید
کد خبر : 208812

دستگاه قضا به صورت موردی برابر مصوبات مجلس درباره کانون وکلا سکوت کرده است

دستگاه قضا به صورت موردی برابر مصوبات مجلس درباره کانون وکلا سکوت کرده است

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست خبری کانون وکلای دادگستری استان قزوین با موضوع واکنش به تلاش‌های مجلس یازدهم در جهت سلب اختیار صدور پروانه وکالت از کانون وکلا، ظهر امروز در سالن جلسات این کانون برگزار شد. محمد طایفه‌زرکش در این نشست گفت: برای محقق شدن توسعه قضایی به قوه قضاییه و قضات

دستگاه قضا به صورت موردی برابر مصوبات مجلس درباره کانون وکلا سکوت کرده است

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست خبری کانون وکلای دادگستری استان قزوین با موضوع واکنش به تلاش‌های مجلس یازدهم در جهت سلب اختیار صدور پروانه وکالت از کانون وکلا، ظهر امروز در سالن جلسات این کانون برگزار شد.

محمد طایفه‌زرکش در این نشست گفت: برای محقق شدن توسعه قضایی به قوه قضاییه و قضات باسواد و مستقل نیاز داریم تا با قدرت و قاطعیت تمام جلوی هنجارشکنی بایستد، دومین مولفه هم وجود نهاد دفاعی مستقل است که در قالب مرکز وکلا و کانون‌های وکلا شکل می‌گیرد.

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین ادامه داد: مستقل بودن نهاد دفاعی به تربیت وکلای شجاع منجر می‌شود، وقتی وکیل چنین پشتوانه‌ای داشته باشد شجاعانه از موکل خود دفاع می‌کند.

وی عنوان کرد: متاسفانه در سالیان اخیر شاهد این هستیم که استقلال کانون‌های وکلا توسط مجلس مورد هدف قرار گرفته، اما درواقع انحصارگرایی بهانه‌ای بیش نیست و تعیین ظرفیت کارآموزان توسط کانون‌ها اتفاق نمی‌افتد.

این وکیل دادگستری قزوین اظهار کرد: قانون تسهیل مصوب شده و با اصرار تمام، بسیاری از کارآموزانی که از نظر علمی صلاحیت نداشتند وارد شدند که آثار آن سالیان سال گریبان‌گیر جامعه خواهد شد، هر چقدر فریاد زدیم نااهل را وارد حوزه وکالت نکنید، شنیده نشد.

وی ادامه داد: ‌برخی نمایندگان بر این امر دامن می‌رنند که کارآموزی هم نباید باشد؛ فارغ‌التحصیل حقوق فقط کتاب خوانده و باید تجربه کسب کند تا بتواند از موکل خود دفاع کند.

طایفه‌زرکش عنوان کرد: در قانون برنامه هفتم توسعه به شدت استقلال کانون‌های وکلا نقض می‌شود که باید اطلاع رسانی جامع و کاملی داده شود، با نقض استقلال وکلا اعتبار آرای صادر شده در دستگاه قضا پایین می‌آید و برای صیانت از دستگاه قضا باید این موضوع مطرح شود.

وی اظهار کرد: در قانون تسهیل سوپرمارکت، قصابی و وکالت در یک راستا دیده شده، درحالی که نوع کار این‌ها متفاوت است، وکالت با جان و مال مردم مرتبط است و مجوز دادن به فردی که کارآزموده نیست ضرر خواهد زد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.