تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 - 21:48
138 بازدید
کد خبر : 208675

کاهش ۳۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات / اجرایی خط سوم مترو شیراز شتاب می گیرد

کاهش ۳۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات / اجرایی خط سوم مترو شیراز شتاب می گیرد

به گزارش ایلنا، معاون حمل و‌نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی تلفات ناشی از سوانح رانندگی در سال ۱۴۰۱، ابراز داشت: کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در معابر شهری شیراز که به تایید شورای هماهنگی ترافیک استان فارس هم رسید حاصل سیاست‌گذاری درست برای بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند است. هادی شه

 کاهش 30 درصدی تلفات ناشی از تصادفات / اجرایی خط سوم مترو شیراز شتاب می گیرد

به گزارش ایلنا، معاون حمل و‌نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی تلفات ناشی از سوانح رانندگی در سال ۱۴۰۱، ابراز داشت: کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در معابر شهری شیراز که به تایید شورای هماهنگی ترافیک استان فارس هم رسید حاصل سیاست‌گذاری درست برای بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند است.

هادی شه دوست شیرازی اضافه کرد: در حالی که تا سال ۹۷ فقط ده سامانه ثبت تخلف در شیراز فعال بوده، با راه اندازی ۳۲ سامانه جدید در سال ۱۴۰۱ تعداد سامانه‌های فعال دارای کد ثبت تخلف سرعت در شیراز به ۶۲ سامانه رسید، در سال جاری نیز ۳۴ سامانه هوشمند جدید ثبت تخلف با سرمایه شهرداری شیراز در حال راه اندازی است و امیدواریم ۱۰۰ سامانه نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی فعال کنیم.

او با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌های هوشمند ترافیکی از جمله مهمترین سیاست‌های مدیریت شهری در شیراز است، ادامه داد: علاوه بر ۶۲ سامانه‌ ثبت تخلف، قریب به ۳۰۰ سامانه هوشمند نظارت تصویری هم در شیراز فعال است که حضور فیزیکی پلیس راهور در معابر شهری را موثرتر می‌کند.

وی تجهیز ۵ دستگاه خودرو ثبت تخلف سیار، مکانیزاسیون پارکینگ های طبقاتی و اجرای پروژه کنترل هوشمند محدوده کم آلاینده (LEZ) با نصب و راه اندازی ۶۰ سامانه هوشمند را از دیگر اقدامات شاخص این معاونت در زمینه هوشمند سازی اعلام کرد.

شه دوست شیرازی افزود: در بخش تامین زیرساخت های لازم به منظور تامین ایمنی عبور ومرور عابران پیاده و راکبین وسایل نقلیه موتوری و غیر موتوری در سال ۱۴۰۱ نسبت به اجرای ۱۴۰ کیلومتر خط کشی محوری، ۶۵۰۰ بلوک خط کشی عابر پیاده، رفع خطر ۲۵۰ نقطه حادثه خیز، انجام ۱۰۰ اصلاح هندسی و نصب و بهسازی بیش از ۱۱ هزار تابلو و  تجهیزات ترافیکی اقدام شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک این کلانشهر را در مراحل پایانی اعلام و ادامه داد: در این طرح که با نگاه ویژه شورای ششم به بهبود وضعیت حمل و نقل و ترافیک کلانشهر شیراز به مرحله تصویب رسید و با توجه به ازدحام و افزایش تراکم ترافیک ، با در نظر گرفتن تغییرات پارامترهای اقتصادی- اجتماعی و برداشت اطلاعات مربوط به عرضه و تقاضا ، وضعیت حمل و نقل و مشکلات ترافیکی شهر شیراز تا افق‌ زمانی ۱۴۰۹ پیش بینی و راهکارهایی در برای رفع معضلات موجود و ارتقا ایمنی شهری ارائه شده است.

معاون شهردار شیراز افزایش ۵۰ درصدی خرید اتوبوس جهت نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی در کنار هوشمند سازی سیستم های اتوبوس و تاکسی را از اقدامات اساسی دیگر معاونت حمل و نقل و ترافیک در سال ۱۴۰۱ اعلام و افزود: تامین ۷۵ دستگاه خودروی میدل باس، خرید ۱۴۵دستگاه اتوبوس و واگذاری ۵۰ دستگاه اتوبوس  جدید با روش خرید خدمت و برگزاری مناقصه در قالب ۳ خط در سال گذشته تحقق پیدا کرد.

شه دوست شیرازی در ادامه گزارش خود به بهره‌برداری فاز نخست خط ۲ مترو با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان در بهمن ماه سال گذشته اشاره و ابراز داشت: با پشتیبانی و حمایت شورای ششم  فاز یک خط دو قطارشهری شیراز در یک جهش عمرانی افتتاح و از شهرک میانرود، به عنوان جنوبی ترین نقطه کلانشهر به سمت میدان امام حسین(ع) مسافرگیری می کند و امکان دسترسی مردم به نقاط مختلف شیراز را فراهم می سازد.

همچنین عملیات اجرایی خط سوم مترو شیراز نیز در امتداد شمال غربی این کلانشهر با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان با هشت ایستگاه در سال ۱۴۰۲ شتاب خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/منبع:ایلنا ‌

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.