تاریخ انتشار : جمعه 5 آبان 1402 - 16:14
188 بازدید
کد خبر : 208837

بنچمارک های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نمایش تراشه های جدید آیفون ۱۵ پرو مکس در تست چند هسته ای Geekbench

بنچمارک های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نمایش تراشه های جدید آیفون ۱۵ پرو مکس در تست چند هسته ای Geekbench

به گزارش تمرکز نیوز و به نقل از گادگتس۳۶۰ اسنپدراگون ۸ نسل ۳ اوایل این هفته توسط کوالکام به عنوان جدیدترین پردازنده موبایل پرچمدار این شرکت عرضه شد. می‌توانیم انتظار داشته باشیم که چیپست جدید در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار که در هفته‌ها و ماه‌های آینده معرفی می‌شوند، استفاده شود – از شیائومی ۱۴ که در

Snapdragon 8 Gen 3 Benchmarks Show New Chip Beats iPhone 15 Pro Max in Geekbench Multi-Core Test

به گزارش تمرکز نیوز و به نقل از گادگتس۳۶۰ اسنپدراگون ۸ نسل ۳ اوایل این هفته توسط کوالکام به عنوان جدیدترین پردازنده موبایل پرچمدار این شرکت عرضه شد. می‌توانیم انتظار داشته باشیم که چیپست جدید در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار که در هفته‌ها و ماه‌های آینده معرفی می‌شوند، استفاده شود – از شیائومی ۱۴ که در روز پنجشنبه در چین عرضه می‌شود. به گفته کوالکام، تراشه هشت هسته‌ای جدید نسبت به نسل قبلی خود یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ۳۰ درصد افزایش عملکرد و ۲۰ درصد بهبود راندمان انرژی را ارائه می‌کند. اکنون، بنچمارک‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ جدید توسط این دستگاه منتشر شده است. سازنده تراشه، به ما ایده ای از عملکرد آن در برابر گوشی های هوشمند موجود می دهد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ جدید کوالکام یک پردازنده موبایل هشت هسته ای است که شامل هسته Arm Cortex-X4 Prime با حداکثر سرعت کلاک ۳.۳ گیگاهرتز، سه هسته عملکرد Cortex-A720 در ۳.۲ گیگاهرتز و دو هسته Cortex-A720 با فرکانس ۳ گیگاهرتز است. دو هسته بازده Cortex-A520 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز. این یک پردازنده ۴ نانومتری است، برخلاف آخرین تراشه A17 Bionic اپل که با استفاده از فناوری پردازش ۳ نانومتری TSMC ساخته شده است.

این سازنده تراشه روز پنجشنبه فاش کرد که اسنپدراگون ۸ نسل ۳ امتیازی بین ۲۳۲۰ تا ۲۲۲۹ را در تست بنچمارک تک هسته ای Geekbench 6 کسب کرده است. این رقم بالاتر از امتیاز تقریباً هر تلفن هوشمند اندرویدی دیگری است که در حال حاضر موجود است، از جمله Samsung Galaxy S23 Ultra، OnePlus 11 و Google Pixel 8 Pro. با این حال، تراشه جدید کوالکام از آیفون ۱۵ پلاس و آیفون ۱۵ پرو مکس عقب مانده است که به ترتیب حدود ۲۶۰۰ و ۲۹۰۰ امتیاز کسب می کنند.

با این حال، در تست بنچمارک چند هسته‌ای Geekbench 6، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ امتیازی بین ۷۴۳۹ تا ۷۵۲۶ کسب کرده است. این تراشه جدید گوشی هوشمند را بالاتر از آیفون ۱۵ پرو مکس قرار می دهد که امتیازات پایین تری (حدود ۷۲۰۰ امتیاز) و آیفون ۱۵ پلاس (حدود ۶۴۰۰ امتیاز) دارد. سایر گوشی‌های مجهز به امتیاز تراشه Snapdragon 8 Gen 2 در سال گذشته، امتیازات بنچمارک چند هسته‌ای پایین‌تری دارند که بسیار زیر ۶۰۰۰ امتیاز است.

در تست بنچمارک AnTuTu، Snapdragon 8 Gen 3 بین ۲.۱۳ میلیون تا ۲.۱۴ میلیون امتیاز کسب کرد – این امتیاز بالاتر از تمام گوشی های هوشمند منتشر شده توسط سازندگان گوشی های هوشمند با چیپست Snapdragon Gen 2 است – از جمله iQoo 11 (16 میلیون امتیاز)، سامسونگ. Galaxy S23 Ultra (15.2 میلیون امتیاز)، Xiaomi 13 Pro (15.3 میلیون امتیاز) و OnePlus 11 (15 میلیون امتیاز).

شایان ذکر است که این امتیازات بنچمارک مربوط به دستگاه مرجع کوالکام است، گوشی هوشمندی که از تراشه جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به همراه ۲۴ گیگابایت رم LPDDR5x در فرکانس ۴.۸ گیگاهرتز و ۵۱۲ گیگابایت حافظه UFS 4 پشتیبانی می‌کند. دستگاه مرجع دارای صفحه نمایش ۶.۶۵ اینچی AMOLED فول اچ دی (۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل) با نرخ تجدید ۱۴۴ هرتز و باتری ۴۱۹۲ میلی آمپر ساعتی است. می‌توان انتظار داشت که در هفته‌ها و ماه‌های آینده، بنچمارک‌های بیشتری از گوشی‌هایی که تراشه جدید را اجرا می‌کنند، ببینیم، از شیائومی ۱۴ که در روز پنجشنبه در چین عرضه می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.