تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1402 - 13:13
378 بازدید
کد خبر : 208841

چقدر طول می کشد تا در گوگل رتبه بگیرید؟

چقدر طول می کشد تا در گوگل رتبه بگیرید؟

  به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ و به نقل از عضلات وب سایت توسعه دهندگان وب سایت زمان زیادی را صرف تلاش می کنند تا مطمئن شوند که صفحات آنها مستقیماً در زیر آن کادر، در بالای صفحه اول نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود. رسیدن به بالای رتبه های جستجو یک

 

به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ و به نقل از عضلات وب سایت توسعه دهندگان وب سایت زمان زیادی را صرف تلاش می کنند تا مطمئن شوند که صفحات آنها مستقیماً در زیر آن کادر، در بالای صفحه اول نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود.

رسیدن به بالای رتبه های جستجو یک شبه اتفاق نمی افتد، به خصوص برای مشاغل کوچک با حضور کم یا بدون حضور وب.

 

طبق منابع متعدد، میانگین زمان رتبه بندی وب سایت ها در گوگل از طریق تکنیک های بهینه سازی (SEO) حدود سه تا شش ماه است.

 

درست است – پرش به نتایج گوگل معمولاً بین ۹۰ تا ۱۸۰ روز طول می‌کشد، بسته به رقابت صنعت شما و محبوبیت کلمات کلیدی شما. به دلایل متعددی که در زیر به آن خواهیم پرداخت (رقابت، سن دامنه، انباشت محتوا و غیره) رتبه بالا ممکن است تا یک سال در زمینه های رقابتی طول بکشد.

 

این می تواند برای توسعه دهندگان و مشتریان به طور یکسان خسته کننده باشد. ما فقط هفته ها وقت گذاشتیم تا یک سایت جدید بسازیم! عالی به نظر می رسد و هیچ کس آن را نمی بیند! چرا گوگل ما را نمی شناسد؟

 

نگران نباش در این مورد، انجام درست همه چیز به معنای نتایج فوری نیست. رتبه بندی در گوگل یک فرآیند است، نه یک ترفند جادویی.

 

برای اینکه بفهمیم کدام وب‌سایت‌ها در بالای رتبه‌بندی Google ظاهر می‌شوند، ابتدا باید بررسی کنیم که Google چگونه آن صفحات را پیدا کرده و آنها را به نتایج جستجوی شما اضافه می‌کند.

 

گوگل چگونه صفحه من را پیدا می کند؟

برنامه‌های نرم‌افزاری به نام «Googlebots» (همچنین به‌عنوان ربات‌ها، روبات‌ها یا عنکبوت‌ها نیز شناخته می‌شوند) در میان میلیاردها صفحه وب حرکت یا «خزنده» می‌کنند و اطلاعاتی را که به فهرست وب گوگل اضافه می‌شود، جمع‌آوری و فهرست‌بندی می‌کنند. برای اینکه صفحه وب شما به فهرست گوگل برسد، عنکبوت ها باید بتوانند اطلاعات سایت شما را بخزند و بخوانند.

وقتی از طریق گوگل جستجو می کنید، در واقع در فهرست گوگل جستجو می کنید، نه کل اینترنت. گوگل از الگوریتمی برای تطبیق پرس و جو شما با بیلیون صفحه ای که در فایل خود دارد استفاده می کند.

 

این الگوریتم بیش از ۲۵۰ عامل از جمله کلمات کلیدی، عناوین و برچسب های محتوا را در نظر می گیرد. این الگوریتم همچنین از PageRank استفاده می‌کند، یک برنامه جداگانه که اهمیت هر صفحه را با توجه به میزان و کیفیت ترافیک سایت‌های دیگر اندازه‌گیری می‌کند.

 

وب سایت ها چگونه رتبه بندی می شوند؟

وقتی جستجویی را در گوگل تایپ می کنید، صفحات بر اساس میزان مطابقت آنها با درخواست خاص شما از فهرست انتخاب می شوند.

هیچ فرمول دقیقی برای قرار دادن وب سایت شما در بالای جستجوی گوگل وجود ندارد. با این حال، عوامل زیر نقش کلیدی در فرآیند رتبه بندی دارند:

 

  • سئو. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) تضمین می کند که وب سایت شما برای Googlebots و سایر برنامه های نمایه سازی قابل مشاهده است. این شامل مواردی مانند عناوین، کلمات کلیدی، سرفصل ها و متن تصویر ALT می شود.
  • سن دامنه دامنه وب کمتر از شش ماه به عنوان یک سایت “جدید” در نظر گرفته می شود و بنابراین نسبت به یک وب سایت قدیمی که به طور کامل تأیید شده است، کمتر قابل اعتماد یا قابل اعتماد است. سایت‌های جدید همچنان می‌توانند رتبه‌بندی شوند، اما احتمال افزایش رتبه‌بندی پس از پنجره شش ماهه بیشتر است.
  • رقابت کلمات کلیدی کلمات یا عباراتی که اغلب جستجو می شوند بسیار رقابتی هستند و سایت های معتبرتر در صنعت شما در رتبه بندی برای جستجوهای پرطرفدار رتبه اول را دارند. اگر سایت شما جدید است، ایجاد اعتماد و رتبه بندی از طریق کلمات کلیدی با سطوح رقابت پایین تر قبل از رفتن به جستجوهای محبوب تر آسان تر خواهد بود.
  • کیفیت محتوا. ربات‌های Google برای شناسایی ویژگی‌هایی مانند تعداد دفعات انتشار محتوای جدید، اصلی بودن محتوا و همچنین طول و کیفیت کلی پست‌های شما طراحی شده‌اند. افزودن منظم محتوای جدید، اصلی و با کیفیت به صفحه خود باعث می شود ربات های جستجوگر به صفحه شما نگاه کنند و با گذشت زمان می تواند منجر به رتبه های بالاتر شود.
  • دامنه را پاک کنید. الگوریتم گوگل همچنین به گونه‌ای طراحی شده است که وقتی وب‌سایت‌ها سعی می‌کنند با ترفندهایی مانند پر کردن کلمات کلیدی یا خرید لینک‌های ورودی، سیستم را تقلب کنند، طراحی شده است. این طرح‌ها ممکن است برای مدتی کار کنند، اما زمانی که گوگل به آن دسترسی پیدا کند، سایت شما جریمه می‌شود. رتبه شما تا زمانی که مشکل را اصلاح نکنید، آسیب می بیند، که می تواند یک فرآیند طولانی و دشوار باشد.

 

بنابراین، اگر صفحه خود را با محتوای خوب حفظ می‌کنید، دامنه خود را از هرگونه میان‌بر پنهان دور نگه می‌دارید، و روی کلمات کلیدی کم‌رقابتی تمرکز می‌کنید که اقتدار آنلاین شما را افزایش می‌دهند… صبور باشید. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.